The adventure starts :)

29 september 2015 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

28 september, de dag is eindelijk aangebroken! Al om 5u wakker, iets met zenuwen? En was er niet een bijzonder maanfenomeen vanmorgen. Daar sta je dan in je badjas buiten met je camera om een foto van de maansverduistering te maken (geen ideale foto omstandigheden)! Toch nog maar even slapen en daarna de laatste dingetjes doen.

Muziek nog even op mijn tablet en telefoon zetten, laatste lijstjes met belangrijke telefoonnummers maken, koelkast schoonmaken, dweilen, tas nog even herpakken en om 9u nog even naar yoga les! Moet kunnen toch? Toch gek om voor 'laatste' keer door Leiden te lopen, ik neem alles zo goed mogelijk in me op.

Ciska komt nog even lunchen, of eigenlijk maakt zij de koelkast en keuken schoon ;). Ik vlieg nog door mijn huis om laatste dingen te pakken. Van het zen-gevoel is nu niet veel meer over, haha. En dan om half 1 rijdt taxi pap en mam voor. Buurtjes dag zeggen en op naar schiphol.

Welk vluchtnummer heb ik eigenlijk? En welke departure hal moeten we heen. Niks voor mij om dat niet te weten, maar het komt gewoon goed! Bij het inchecken staat een enorme groep nationale sporters, welke hockey team oid zal dat zijn??? Inchecken doen we gezellig met zijn allen en dan nog even wat drinken. De vlucht heeft iets vertraging, vertrek 15.35, maar om kwart over 2 krijg ik het op mijn heupen, het is goed zo, ik ben er klaar voor, hoppa naar de douane. Nog een laatste knuffel, bemoedigende en trotse woorden en shit... ga ik toch huilen....

En daar sta je dan... alleen op schiphol. Nou ja alleen... met heul veel anderen en Walter nog aan de telefoon ben ik niet echt alleen... Op naar de gate en daar staat een serieus mega toestel, de A380 voor de mannen ;)
Terwijl ik hier zo bij de gate zit dringt langzaam door dat het echt gaat gebeuren, sterker nog ik doe het al! De lieve appjes vliegen om mijn oren, 'ja ik ga genieten, nee ik zal geen gekke dingen doen, dank je wel, tot op Skype of app, liefs xxxx'

Ik zit helemaal op laatste rij (88) aan het raam, dus mag als een van de eersten boarden. Holy fuck (sorry) wat een achterlijk groot vliegtuig! Met een wenteltrap, maar dan ook echt een mooie! En een dekentje en koptelefoon en eigen tv'tje en een beenruimte!!! I'm impressed. Ik heb een leuke buurman, hij hoort bij het nationale sportteam, het blijken militairen sporters die naar een WK in Korea gaan. Ik voel me direct een stuk veiliger ;)

Een half uur later dan gepland, om 15.55 vertrekken we dan echt! En ik weet niet wat jullie eten, maar ik krijg hier een 3 gangen keuze menu!!! Gerookte zalm op een bedje van aardappelsalade vooraf, een biefstuk met aardappelpuree en groente en een frambozen cheesecake als dessert. En net krijgen we als late nicht snack nog een ijsje aangeboden! Hier kan ik wel aan wennen; )! Zoals verwacht heb ik een multimediaplayer met alle mogelijke films, muziek, games etc en zelfs een eigen stopcontact!! Het moet niet gekker worden.

Veel later dan gepland, land ik om 1u 's nachts (locale tijd). Als een verdwaald gansje doe ik net alsof het doodnormaal is dat ik nu op Dubai Airport loop. Wat immens allemaal! Ik volg de bordjes maar gewoon en dan sta ik ineens bij een trein. Maar ik moet mijn bagage nog hebben... verward stap ik in en na een paar minuten kom ik in een andere grote hal, daar is de douane! Je kent het wel ;). Dan zoeken naar mijn backpack, helaas nu al de knalgroene veiligheidsband kwijt.. maar ach ik heb hem.

In de aankomsthal staat Motaz heel lief met een bosje bloemen op me te wachten, een echte gentleman :) inmiddels is het al kwart voor 2 's nachts en die arme jongen moet gewoon werken morgen. BAF de hitte knalt me tegemoet en daar rij ik dan door Dubai, Motaz woont ongeveer naast het vliegtuig in een super gezellige wijk, die had ik niet zien aankomen, foto's volgen.

Nu lekker slapen, jawel ik mag in het bed en Motaz gaat op de bank, wat een start!

1. Ilse:
    29 september 2015
    Jeetje wat gaaf! Een trein en dan bagage, dat moet je op schiphol niet proberen! Dikke zoen!
  2. Karianne:
    29 september 2015
    Dag lieverd, wat fijn dat je zo'n goede vlucht hebt gehad & veilig bent geland. En wat super dat je zo goed bent ontvangen. Ik liep vanmorgen naar buiten en vind het nu al gek dat je er niet bent. Maar... geniet van Dubai. Dit is alvast een mooie start van het avontuur!! Liefs van je drie buufjes
  3. Ayke:
    29 september 2015
    Jeehj! Je bent er en het avontuur is nu echt ECHT begonnen :)
    Heel erg leuk om je avonturen te lezen!
    Ben benieuwd naar je eerste indrukken van Dubai en over een paar daagjes van Bangkok...
    XxX
  4. Charlie:
    Lieve nicht,
    Wat vind ik het jammer dat ik je niet meer gezien heb vlak voordat je weggegaan bent. (Ik ben vanmorgen vroeg aangekomen)
    Wat vind ik het stoer dat je dit gaat doen, eigenlijk ook wel een beetje trots omdat ik uit ervaring kan zeggen dat je lef in je donder nodig hebt om alleen op reis te gaan. (En dan moet ik er natuurlijk bij zeggen dat je nooit alleen bent, blabla, je hebt alle clichés al 40x gelezen waarschijnlijk, maar toch.) Welkom bij de club in ieder geval :)

Ga het op je af laten komen, wees voorzichtig maar vertrouw vooral op je intuïtie. De gastvrijheid, vriendelijkheid en oprechtheid van andere culturen zullen je versteld doen laten staan.
    Ik zal waarschijnlijk niet de eerste zijn die in je opkomt, maar weet dat je me altijd, ieder moment, elk tijdstip kan bellen of skypen als je even heel erg hard over de zeik wil gaan (dont want to ruin anything, but its gonna happen ;-) ) over bv te lange oncomfortabele busritten, starende mannetjes of alweer diaree of...(haha sorry...) Het kan zo fijn zijn even iets bekends te horen als je er even doorheen zit zonder eerst te hoeven rekenen hoe laat het hier ookalweer is.

Zoals mijn fijne schrijver Tolkien jaren geleden schreef:
    'Not all those who wander are lost.'
  5. Atie:
    30 september 2015
    Wat heerlijk om ook zo mee te gaan op reis :)